اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

با شعار “حج ایمن و سالم” معاینات و مشاوره بهداشتی رایگان در فرودگاه های امارات متحده عربی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان وزارت بهداشت و حفاظت جامعه خدماتی را در فرودگاه های بین المللی دبی و شارجه برای کاروان های حج ارائه می دهد که شامل معاینات پزشکی رایگان و راهنمایی های بهداشتی مورد نیاز طی سفر و انجام مناسک حج برای تضمین حج سالم و ایمن است. این امر توسط یک تیم آموزش بهداشتی متخصص انجام می شود و نشان دهنده تعهد وزارت به مراقبت از سلامت و ایمنی حاجیان است.

حضور تیم وزارت در فرودگاه های کشور در چارچوب کمپین آگاهی رسانی یکپارچه “حج سالم و ایمن” برای فصل حج امسال است که با همکاری بنیاد امارات برای خدمات بهداشتی، مرکز بهداشت عمومی ابوظبی، اداره بهداشت دبی و بنیاد بهداشت دبی انجام می شود. این نشان دهنده توجه وزارت و شرکای آن به زائران خانه خدا و حمایت از آنها در برابر هرگونه مشکلات بهداشتی است و در راستای راهبرد آن برای پیشگیری از بیماری های واگیردار در جامعه انجام می شود.

وزارت بر این امر تأکید دارد که سلامت و ایمنی حاجیان اولویت اصلی است، به سمت سفری امن و با آرامش، که احساس حمایت و مراقبت را در تمام مراحل برای حاجیان تقویت می کند. وزارت از همه حاجیان درخواست می کند که به دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشند و در صورت داشتن هرگونه پرسش یا مشکل بهداشتی با تیم های پزشکی تماس بگیرند.

دکتر حسین عبدالرحمان الراند، معاون وزیر بهداشت عمومی، اظهار داشت که راه اندازی کمپین آگاهی رسانی در فصل حج یکی از مهم ترین برنامه های دستور کار وزارت است، در چارچوب تلاش های آن برای حفاظت از سلامت حاجیان و جامعه در برابر بیماری ها و اطمینان از ارائه مراقبت و خدمات برتر به زائران کشور، با هدف تضمین کیفیت سلامت آنها و پیشگیری از بیماری ها.

دکتر عصام الزرعونی، مدیر اجرایی موقت بخش خدمات پزشکی بنیاد بهداشتی امارات، تأکید کرد که ایمنی و سلامت حاجیان اولویت اصلی است و بر اهمیت همکاری میان نهادهای مختلف برای فراهم کردن سفری ایمن برای همه حاجیان گرامی تأکید کرد. وی افزود که بنیاد خدمات بهداشتی را قبل، حین و پس از حج ارائه می دهد که شامل واکسیناسیون اصلی و تکمیلی، تأمین داروها برای پزشکان و پرستاران کاروان ها و پیگیری وضعیت سلامت حاجیان مشتریان بنیاد، به ویژه افراد مبتلا به بیماری های مزمن، پس از بازگشت از مراسم است. او امیدوار است که کمپین “حج سالم و ایمن” به توانمندسازی حاجیان برای انجام مناسک حج با سلامت، ایمنی و امنیت کمک کند.

دکتر عایشه البستی، پزشک مشاور و مدیر پزشکی مراکز بهداشتی فرودگاه تحت نظر بنیاد بهداشت دبی، گفت: ما تلاش های وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی و نهادهای ذیربط در بخش بهداشتی را که هدف آن تضمین سلامت حاجیان و حفظ سلامت و ایمنی جامعه است، ارج می نهیم. ما خوشحالیم که بنیاد بهداشت دبی بخشی از این ابتکار عمل است که با چشم انداز ما در ارتقای سلامت انسان و تلاش ما برای ارائه خدمات پزشکی با کیفیت بالا به مردم همسو است و برای حاجیان کشور آرزوی سلامت و ایمنی در انجام مناسک حج داریم.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا